معرفی شرکت لیفاسا و محصولات و تاریخچه آن

معرفی شرکت لیفاسا

معرفی شرکت لیفاسا

در این مقاله سعی داریم به معرفی شرکت لیفاسا بپردازیم و سپس تک تک محصولات شرکت را مورد بررسی قرار بدهیم. شرکت لیفاسا با نام تجاری LIFASA در سال ۱۹۴۹ میلادی در اسپانیا، شهر بارسلونا تاسیس گردیده و فعالیت خود را بر پایه ساخت تجهیزات برقی از قبیل خازن، راکتور، فیلترهای ضد هارمونیک، آنالایزر شبکه و … بنا نهاده و همواره بهینه سازی مصرف انرژی را در راس امور خود قرار داده است و به همین دلیل عمده فعالیت خود را روی ساخت و بارگذاری تجهیزات مرتبط با این هدف در صنایع برق، نفت و گاز، پترو شیمی، فولاد، سیمان و …متمرکز نموده است.

شرکت لیفاسا همواره تلاش کرده که رضایت مشتریان خود را سرلوحه خود قرار بدهد و به همین خاظر است محبوبیتی زیاد بین آحاد مردم پیدا کرده است. این شرکت از ابتدای فعالیت خود با هدف قرارگیری در بازار های جهانی پا به این عرصه نهاد و طی سال های فعالیتش با ارائه کیفیت بسیار مطلوب در زمینه تولیدات خود تا کنون توانسته است علاوه بر انجام فعالیت در اروپا، محصولات خود را به بیش از ۷۰ کشور در سطح دنیا صادر نماید.

محصولات برند لیفاسا

عمده محصولات برند Lifasa شامل انواع خازن است که لیست آن را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

1. خازن ولتاژ پایین و بالا

خازن‌ها قطعات پسیو ساده‌ای هستند که می‌توانند هنگام اتصال به منبع ولتاژ، بار الکتریکی را روی صفحات خود ذخیره کنند.خازن قطعه‌ای است که توانایی یا «ظرفیت» ذخیره انرژی به صورت بار الکتریکی را دارد که یک اختلاف پتانسیل (ولتاژ استاتیک) در صفحات خود ایجاد می‌کند، دقیقاً مانند یک باتری کوچک قابل شارژ. خازن‌های مختلفی از دانه‌های خازن بسیار کوچک که در مدارهای رزونانس استفاده می‌شوند تا خازن‌های بزرگ اصلاح فاکتور قدرت وجود دارد‌، اما همه آنها کار یکسانی انجام می‌دهند بار الکتریکی را ذخیره می‌کنند

خازن سه فاز لیفاسا
یکی از مدل های برند لیفاسا

2. بانک خازن ولتاژ پایین و بالا

بانک های خازنی رایج در دو نوع بانک خازنی ثابت (باکس) و بانک خازنی اتوماتیک می باشند.

3. بانک خازنی ثابت

این خازنها جهت جبران توان راکتیو و افزایش ضریب قدرت (ضریب توان) در شبکه های توزیع فشار ضعیف بکار برده می شوند. مشخصات فنی این خازنها منطبق با استاندارد بین المللی IEC 60831 ،1&2 می باشد و در بدنه های فولادی و به شکل مکعب مستطیل تولید می گردند. موارد کاربرد آنها در بانکهای خازنی اتوماتیک و یا نصب ثابت روی الکترو موتورها، ترانسفورماتورها، پمپ چاه های کشاورزی، مراکز صنعتی و غیره به روش گروهی و یا انفرادی می باشد. این نوع خازنها بصورت سه فاز در ولتاژها و توان های مختلف عرضه می گردند.

4. بانک های خازنی اتوماتیک

این تابلوها برای جبران توان راکتیو و افزایش ضریب قدرت (ضریب توان) در شبکه های توزیع فشار ضعیف بکار برده می شوند. بانکهای خازنی اتوماتیک مجهز به یک رگولاتور (کنترل کننده) ضریب قدرت هستند. این رگولاتور مقادیر شکل موج ولتاژ و جریان و اختلاف زمانی آنها را اندازه گیری کرده و خازن مورد نیاز را تعیین و وارد شبکه می نماید. عمل سوئیج کردن خازنها توسط کنتاکتورهایی که بوسیله رگولاتور کنترل می شوند، انجام می گیرد. موارد کاربرد بانکهای خازنی اتوماتیک در کارخانجات بزرگ و کوچک، مجتمع های اداری، تجاری، هتل ها، بیمارستانها و موارد مشابه می باشد. این تابلوها در توان های راکتیو مختلف و بنابه نیاز مشتریان طراحی و ساخته می شوند. لازم به ذکر است که بانک های خازنی اتوماتیک رایج ترین و کاربردی ترین وسیله جهت اصلاح ضریب توان شبکه می باشند.

5. فیلتر

فیلتر EMI یا فیلتر تداخلات الکترومغناطیسی (Electromagnetic Interference Filter) قطعه ای غیرفعال است که از آن به منظور حذف نوسانات هدایت شده از طریق تغذیه ورودی و خطوط سیگنال استفاده می شود. از این فیلتر میتوان به منظور حذف نویزها و نوسانات ایجاد شده توسط قطعات یا تجهیزات دیگر و ایمن سازی سیستم های الکترونیکی در مقابل آنها استفاده کرد. فیلترهای EMI به صورت همزمان هم نویزهای حالت مشترک و هم نویزهای تفاضلی را حذف می کنند.در ولت استار نیز این نوع از محصولات فیلتر لیفاسا با بهترین قیمت و بهترین کیفیت موجود می باشد که میتوانید خریداری نمایید.

6. کنترل‌ کننده توان راکتیو

کنترل کننده های توان راکتیو PFCL ، MCE ADV و MASTER برای اندازه گیری توان راکتیو یک تجهیز طراحی شده است و همچنین دستور العمل برای قطع و وصل پله خازن ها برای رسیدن به یک cosφ دلخواه لازم و ضروری است. تمامی کنترل کننده ها از طریق یک ریز پردازنده فرمان می دهند که اطمینان حاصل شود همه خازن ها و کنتاکتورها با یک توالی اتصال استفاده می شوند که منجر می شود همه خازن ها به مدار آیند. مقدار ضریب قدرت می تواند بین مقدار 0.85 اندوکتیو و 0.95 در صد حالت خازنی متغیر باشد.

7. کنتاکتور خازنی

کنتاکتورها یکی از مدارات اصلی برای استفاده در قطع و وصل کردن جریان­ها به صورت متناوب هستند و به صورت کلی در مدارات AC و DC برای کنترل جریان ­های بسیار بزرگ(مانند موتورها، تجهیزات کارخانه­ ای، ماشین ­­آلات و باقی بارهای الکتریکی) استفاده می­ شوند. کنتاکتورها در انواع مختلفی وجود دارند که بسته به نوع مدار و بار نوع آن تعیین می­گردد. در این مقاله به بررسی کنتاکتور خازنی پرداخته خواهد شد. کنتاکتور خازنی کنتاکتوری است که برای راه اندازی خازن های قدرت که برای اصلاح ضریب توان استفاده می­ شود مورد استفاده قرار می ­گیرید، هنگامی که این خازن­ ها انرژی می­ گیرند، جریان بیش از حد دامنه و فرکانس بالا (در حدود 3 تا 15 کیلو هرتز) در یک دوره زمانی کوتاه (1 تا 2 میلی ثانیه) رخ می­دهد.

8. خازن فیلتر AC و DC

خازن فیلتر یک دستگاه ذخیره انرژی است که در دو سر مدار یکسو کننده نصب می شود تا ضریب RIPPLE پالس AC را کاهش دهد و خروجی DC کارآمد و صاف را بهبود بخشد. زیرا مدار فیلتر نیاز به ظرفیت زیاد خازن ذخیره سازی دارد. بنابراین اکثر مدارهای فیلتر از خازن های الکترولیتی استفاده می کنند. خازن های الکترولیتی نام خود را از استفاده از الکترولیت ها به عنوان الکترود (الکترودهای منفی) گرفته اند. یک خازن (یا بانک خازن) که به لوازم جانبی دیگر مانند راکتورها و مقاومت ها متصل می شود تا یک کانال امپدانس پایین برای یک یا چند هارمونیک فراهم کند. دارای ویژگی های اندازه کوچک، وزن سبک، حمل آسان، جریان نشتی کم و غیره است.

نقش خازن فیلتر

نقش خازن الکترولیتی فیلتر کردن سیگنال فرکانس پایین در جریان است، اما حتی سیگنال فرکانس پایین، فرکانس آن به چندین مرتبه تقسیم می شود. بنابراین، خازن های الکترولیتی برای اینکه برای استفاده در فرکانس های مختلف مناسب باشند، به خازن های فرکانس بالا و خازن های فرکانس پایین نیز تقسیم می شوند (در اینجا فرکانس بالا نسبی است.)

خازن فیلتر فرکانس پایین عمدتاً برای فیلتر کردن پس از فیلتر الکتریکی یا اصلاح ترانسفورماتور استفاده می شود. فرکانس کاری آن 50 هرتز است که مطابق با فرکانس شبکه است. و خازن فیلتر فرکانس بالا عمدتاً در اصلاح منبع تغذیه سوئیچینگ پس از فیلتر کردن کار می کند، فرکانس کاری آن هزاران هرتز تا ده ها هزار هرتز است. هنگامی که خازن فیلتر فرکانس پایین در مدار فرکانس بالا استفاده می شود، به دلیل ویژگی های فرکانس بالا ضعیف، مقاومت داخلی و اندوکتانس معادل آن در هنگام شارژ و دشارژ در فرکانس بالا است. بنابراین، در هنگام استفاده، الکترولیت به دلیل قطبش مکرر گرمای زیادی تولید می کند. دمای بالاتر، الکترولیت داخل خازن را تبخیر می کند، فشار داخل خازن را افزایش می دهد و در نهایت منجر به برآمدگی و ترکیدگی خازن می شود.

9. خازن روشنایی

10. خازن موتور

انواع متنوع خازن لیفاسا
خازن های لیفاسا ساخت کشور اسپانیا

ویژگی خازن سیلندری لیفاسا

این خازن ها از نوع خشک بوده و درنتیجه امکان هیچگونه نشتی مواد داخلی وجود ندارد.
این خازن ها خود ترمیم می باشند که در صورت افزایش ولتاژ بیش از حد مجاز، مکانیزم خود ترمیم عمل کرده و باعث تبخیر الـکترودهای فلزی در اطراف نقطه شکست می گردد در نتیجه خازن بدون هیچگونه اتصال داخلی به طور طبیعی به کار خود ادامه می دهد. با توجه به پایین بودن وزن و حجم این خازن ها جهت نصب در بانک های خازن به سهولت انجام می پذیرد. این خـازن ها دارای ترمینال های بسیار قوی می باشد که باعث اتصـال سریع و بی خطر آنها می گردد. این خازن ها در رنج های متنوع موجود می باشد. در ولت استار محصولات لیفاسا موجود می باشد و کلیک برروی لینک زیر می توانید به صفحه خرید مربوطه بروید و از قیمت ها اطلاع پیدا کنید.

انواع محصولات لیفاسا

shop_manager
ارسال دیدگاه