معرفی شرکت اشنایدر الکتریک + محصولات آن

معرفی شرکت اشنایدر الکتریک

تاریخچه و معرفی شرکت اشنایدر الکتریک

در این مقاله قصد داریم شما را با شرکت بزرگ و چند ملیتی فرانسوی به نام اشنایدر Schenider Electric که از آن به‌اختصار با SE نیز یاد می‌کنند، آشنا کنیم. کیفیت و کارایی بی‌نظیر محصولات برق صنعتی و تجهیزات شبکه اشنایدر در دنیا ثابت‌شده است و به همین دلیل است که برند اشنایدر (Schenider) جزء برندهای محبوب در سراسر دنیا محسوب می‌شود. یکی از بهترین محصولات این برند برند کنتاکتور اشنایدر بوده که از محبوبیت بسیاری بخوردار می باشد.

بی‌شک هر خریداری درزمینه محصولات برق صنعتی دوست دارد که محصولاتش در بهترین کیفیت ممکن باشد و کمتر خریداری پیدا می‌شود که برای اندکی ارزان‌تر خریدن، کیفیت را به خطر بیندازد؛ زیرا محصولات برق صنعتی، قطعات حساسی هستند که اگر کیفیت مطلوب را نداشته باشند، می‌توانند بسیار دردسرساز باشند.

برادران اشنایدر در اوایل قرن ۱۹ با تشکیل شرکت اشنایدر الکتریک در زمینه صنایع فولاد، آهن و ماشین آلات سنگین و کشتی سازی فعالیت خود را آغاز کردند. پس از آن در سال ۱۹۱۹ با تأسیس شرکت اشنایدر در آلمان و همکاری با شرکت وستینگهاوس در زمینه تولید موتورهای الکتریکی، تجهیزات تابلو برق و سایر تجهیزات الکتریکی برای نیروگاه ها و لوکوموتیوهای برقی فعالیت خود را توسعه دادند.

در اواخر قرن بیستم این شرکت با تأکید بیشتر بر صنعت برق، خرید کارخانجات تله مکانیک، اسکوئردی و مرلن ژرن، گروه اشنایدر الکتریک را در فرانسه ابداع نموده و دفتر و شرکت اصلی را هم در فرانسه و در شهر گرنوبل دائر کرده است؛ همچنین با مالکیت کارخانه Lexal – دومین توزیع کننده صنعت برق در اروپا – فعالیت خود را در زمینه محصولات بازار ساختمان گسترش داد است. این شرکت در طی سالیان متوالی با تأسیس شعب مختلف در بسیاری از کشورهای جهان، از پیشگامان صنعت برق است.

ظهور شرکت اشنایدر

اشنایدر الکتریک، (Schneider Electric) شرکت تجهیزات الکتریکی در کشور فرانسه است که دفتر مرکزی آن در شهر روی ملزمون فرانسه قرار دارد و در زمینه تولید تجهیزات الکتریکی، توزیع و انتقال انرژی الکتریکی فعالیت می‌کند. این شرکت برای پیش برد اهداف بلند مدت و پایدار و همچنین بالا بردن بهروری خود کارخانجاتی در قاره های مختلف جهان تأسیس کرده که محصولاتی تحت لیسانس و با نظارت شرکت اصلی تولید می کند. این کارخانجات به گروه اشنایدر الکتریک شهرت یافته است و همگی تحت لیسانس شرکت اصلی در فرانسه هستند و محصولات با کیفیت اول جهانی تولید می نمایند.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر روی ملمزون و در مرکز تجارت جهانی گرنوبل واقع شده است. SCHNIDER الکتریک مشتمل بر 500 شرکت کوچکتر می باشد که سهام آنها در بورس Euro Next معامله می شود.

تصویر برند شرکت اشنایدر
شرکت اشنایدر الکتریک چند ملیتی

SCHNIDER الکتریک شرکت مادرSquare D, Pelco و APC و بسیاری دیگر از شرکت های معروف است. تا سال 2016 این شرکت 20, 000 پتنت فعال و غیر فعال کاربردی در جهان به ثبت رسانده است. شرکت اشنایدر الکتریک 144,000 کارمند در بیش از 100 کشور دنیا دارد. این شرکت در سال 1836 توسط برادران اشنایدر در شهر le creuset در یک کارخانه قدیمی پایه گذاری شد. در سال 1975 به شرکت Merlin Gerin، یکی از بزرگترین تولید کننده های تجهیزات انتقال نیرو در فرانسه علاقه مند شد، فاصله سال های 1982 تا 1997 شرکت های Télémécanique ،Square D ،Merlin Gerin و بسیاری دیگر از شرکت های تولید کننده تجهیزات انتقال نیرو را خریداری کرد. در سال 1999 شرکت Lexel، بزرگترین تامین کننده سیستم های نصبی و راه حل های کنترلی در اروپا را تصاحب کرد. و از همان سال «گروه اشنایدر» به «اشنایدر الکتریک» تغییر نام داد.

انواع محصولات اشنایدر الکتریک

کنتاکتور اشنایدر

کنتاکتور اشنایدر الکتریک وسیله‌ای است که در آن با استفاده از خاصیت الکترومغناطیس تعدادي کنتاکت به یکدیگر وصل یا از یکدیگر جدا می‌شوند. از این خاصیت جهت قطع و وصل و یا تغییر اتصال مدار استفاده می‌شود. هر کنتاکتور معمولاً داراي سه کنتاکت اصلی براي مدارمی باشد.

کنتاکتور اشنایدر الکتریک
کناکتور اشنایدر از بهترین محصول اشنایدر الکتریک

کنتاکتور اشنایدر الکتریک از دو هستۀ E یا U شکل که یکی ثابت و دیگر متحرک است تشکیل می‌شود. وقتی جریان از هسته الکترومغناطیسی عبور می‌کند، یک میدان مغناطیسی تولید می‌شود و تغییر در نیروی تولیدشده توسط میدان الکترومغناطیسی، وضعیت کنتاکت‌ها را مشخص می‌کند.

کلید محافظ جان اشنایدر

کلید محافظ جان اشنایدر که با RCCB یا RCD نیز شناخته می‌شود، نوعی کلید است که با مقایسه جریان سیم‌های رفت‌وبرگشت، درصورتی‌ که اختلافی بین جریان رفت‌وبرگشت وجود داشته باشد مدار را قطع می‌کند. در حالت عادی مدارهای الکتریکی، جریان رفت با جریان برگشت برابر است، اما اگر به هردلیلی جریان بین سیم فاز و نول (در مدارهای تک فاز) اختلاف داشته باشد کلید محافظ جان اشنایدر عمل خواهد کرد. این کلیدها که بر مبنای حساسیت خود به دو نوع خانگی (تک فاز) و صنعتی (سه فاز) تقسیم می‌شوند.

همچنین کلید محافظ جان اشنایدر از خطرات دیگر این اختلاف جریان نظیر؛ ایجاد آتش‌سوزی یا آسیب به دستگاه، یا حتی از دست رفتن جان در اثر دست زدن انسان به بدنه دستگاه یا سیم، برق‌گرفتگی محافظت می‌نماید.

کلید هوایی اشنایدر

یک نوع دیگر از کلیدهای اتوماتیک فشار ضعیف، کلیدهای اتوماتیک هوایی اشنایدر هستند. همان‌ طور که گفتیم کلید اتوماتیک هوایی یکی از انواع کلیدهای اتوماتیک فشار ضعیف است که در آمپرهای بالا استفاده می‌شود. درواقع کلید هوایی اشنایدر به دو حالت خودکار یا دستی عمل می‌کنند.

کلیدهای اتوماتیک هوایی اشنایدر در دو مدل NT و NW و در رنج‌های ۶۳۰ تا ۶۳۰۰ آمپر ساخته می‌شوند. مدل مستر پکت NT در نوع خود از کوچک‌ترین کلیدهای هوایی دنیا است و در رنج جریان ۶۳۰ تا ۱۶۰۰ آمپر باقدرت قطع ۴۲، ۵۰ و در مواقع خاصی ۱۳۰ کیلو آمپر ساخته می‌شوند. کلیدهای مستر پکت NW در رنج جریانی ۸۰۰ تا ۶۳۰۰ آمپر باقدرت قطع ۴۲، ۶۵، ۱۰۰ و ۱۵۰ کیلو آمپر عرضه می‌شوند.

کلید مینیاتوری اشنایدر

امروزه به‌جای فیوز، برای محافظت بهتر و قابلیت اطمینان بالاتر، از کلید مینیاتوری یا Miniature Circuit Breaker (MCB)، استفاده می‌کنند. کلیدهای مینیاتوری اشنایدر از آسیب به مدار، در برابر اضافه‌بار و اتصال کوتاه که ناشی از اضافه جریان است، محافظت کرده و به‌طور گسترده در مصارف خانگی، تجاری و صنعتی برای حفاظت به کار می‌روند.

این قطعه یکی از مهم‌ترین عناصر حفاظتی در تابلوهای برق است که بر اساس جریان نامی انتخاب می‌شود، دو جریان در کلید مینیاتوری مطرح است که جریان نامی و جریان لحظه‌ای اتصال کوتاه می‌باشد.

کلید اتوماتیک کمپکت اشنایدر

کلیدهای اتوماتیک نوعی کلید قطع کننده مدار هستند که در آن‌ها نوعی رله جریان جهت قطع کردن مدار در حالت اتصال کوتاه و همچنین بیمتال جهت قطع کردن مدار در حالت اضافه‌بار به‌کاررفته است. کلیدهای اتوماتیک کمپکت از عمر بسیار بالاتر و قدرت قطع بالاتری نسبت به کلیدهای مینیاتوری و کلیدهای حرارتی برخوردار هستند که در دو نوع فیکس و قابل تنظیم ساخته می‌شوند و ازلحاظ رنج جریان قابل حفاظت غیرقابل تنظیم هستند ولی در نوع کلیدهای اتوماتیک قابل تنظیم اشنایدر، امکان تنظیم جریان از ۰٫۶ یا ۰٫۸ تا ۱ برابر جریان بار کامل وجود دارد.برای مشاهده این محصول میتوانید وارد لینک کلید اتوماتیک اشنایدر شوید و پس از بررسی اقدام به خرید نمایید.

بیمتال اشنایدر

بیمتال اشنایدر به عنوان یک رله، مراقب موتورهای الکتریکی در برابر خطر اضافه بار می باشد. ساختار این رله های حفاظتی شامل ۳ تیغه هستش که هر کدام از این تیغه ها دو به دو  بهم دیگه وصل شدند یا به عبارتی جوش‌خوردن.

عکس بی متال اشنایدر
بی متال اشنایدر از بهترین محصولات شرکت اشنایدر الکتریک

این وسیله مراقبتی، محافظتی و الکتریکی به شکل سری در مدار ها قرار می گیرد. هنگامی که موتور جریان اضافی می کشد به اون اضافه بار میگویند و این امکانش هست که موتور بیش از حد گرم بشه و به سیم پیچ های موتور آسیب بزنه؛ به همین دلیل مراقبت از موتور، مدار انشعاب موتور و اجزای مدار موتور در برابر شرایط اضافه بار خیلی مهم بوده. در واقع بیمتال ها از مدار شاخه موتور و اجزای مدار شاخه موتور در برابر گرمای بیش از حد ناشی از اضافه بار مراقبت میکنه، بیمتال ها در واقع بخشی از شروع شدن و استارت موتور هستند. برای دیدن انواع مدل های بی متال اشنایدر که در ولت استار با قیمت مناسب موجود می باشد میتوانید وارد لینک بی متال اشنایدر شوید.

کلید حرارتی اشنایدرکلید حرارتی اشنایدر جزء کلیدهای قابل قطع زیر بار دسته بندی می شود. یعنی در حالتی که موتور برق دارد، می تواند برق موتور را قطع یا وصل کند. از کلید محافظ موتورSchneider برای حفاظت از موتور در برابر جریان اتصال کوتاه و اضافه بار استفاده می شود. هدف از استفاده از این کلید، کنترل زمان شروع و توقف، کنترل جریان شدید موتور در زمان راه اندازی، جلوگیری از تک فاز شدن و افت ولتاژ موتور و همچنین کنترل چرخش موتور است.

shop_manager
ارسال دیدگاه